Les

Priprava terenca na potovanje

Najina želja po raziskovanju sveta in premagovanju terena se je rodila že v 90-ih, tako da sva se timsko začela kaliti že na kolesih. Ko pa sva postala "večja" so se povečale tudi najine želje po odkrivanju svetovnega obzorja.
Tukaj sva udarila ob prvi kamen. Vprašanja, ki so se nama postavljala v mislih so bila:

  • kateri avto bova vozila
  • kaj pričakovati od avta
  • za kakšne namene bova pripravljala avto
  • kako opremiti avto
  • koliko se da opremiti sam avto

Bila sva brez izkušenj in med prebiranju raznih forumov `` kdo je boljši in kdo slabši `` te začne že kar glava boleti. Ko sva si odgovorila na najina vprašanja, sva se kar takoj odločila,  da obiščeva meko expedicijskih potovanj. Ko si človek ogleda sejem odprtega tipa v Badkisingenu v Nemčiji, ti postane takoj jasno, kaj moraš imeti, če želiš na dogi rok imeti dober avto. Brezkompromisno se v zakulisju expedicijskih potovanj skrivata samo dve znamki svetovne avtomobilistične trgovine. V 90% sta to Toyota (s 70, s 80) in Land Rover (Defender in nekaj malega Discoverija) ostalo pa 10% drugih 4x4 znamk, ki pa so zgolj za popestritev.
Odločitev je bila zanimiva!! Tako, da se v najinih garažah zdaj nahajata ena Toyota 74 HZJ in Land Rover Defender 110. Zanimiva izbira zato, ker je toliko polemik na temo kateri od teh dveh je boljši?? `` Bedarija``  oba avta sta se izkazala kot odlična izbira. Ista izbira tipa avta, bi bila samo iz vidika poenotenosti rezervnih delo, ki jih imava s seboj. 
Tako, kot se Toyota HZJ ponaša z neverjetnim motorjem, kjer je sama vožnja zelo umirjena. Z zadnjo in sprednjo 100% diferencialno zaporo, možnost preklopa na zadnji pogon, kjer 4x4 ni potreben.
Po drugi strani pa je Defender zelo preprost in modularen, izredno poceni rezervni deli, ima enkratno artikulacijo podvozja, med vožnjo preklopljiva sredinska zapora diferenciala in seveda že sama njegova pojava je posebna. 
Midva se s tem vprašanjem ``Kdo je boljši`` ne ubadava, ker sva videla, da sta oba avta izredno zmogljiva. Seveda pa mora biti avto pred samo expedicijo  maksimalno pripravljen, da izničiš možnosti kvara.
Najina osnovna naloga je bila, da avto prioritetno pripraviva za dolge expedicije in manj za resen off road.

Tako sva na avtih dodala:

  • drugo podvozje ( zaradi večje nosilnosti, pa seveda tudi zaradi lepega izgleda)
  • večje pnevmatike ( zaradi večje obremenitve)
  • pohodni strešni prtljažnik
  • dodatne bencinske rezervoarje ( ohraniš nizko težišče na avtu, znebiš se samih kant, prihraniš veliko prostora v samem avtu)
  • vitlo
  • Heay duty odbijači
  • dodatne zunajne luči (spredaj in zadaj)
  • postelja v avtu (ni večjega in varnejšega luksuza kot spanje v avtu, spočit človek na potovanju veliko pomeni)
  • dodatne notranje bralne luči (zelo hvaležno)
  • webasto (noči znajo ponekod biti izredno hladne, nam se pa kar smeje, ko se zjutraj v avtu zbudimo)
  • inverter 220V
  • dodatne 12V vtičnice (spredaj,zadaj, nikoli jih ni preveč)
  • dodatne sprednje konzole za namestitev raznih nosilcev in stikal
  • dodatne odlagalne površine, mrežice (da so ti male stvari čisto pri roki, včasih ko rabiš pisalo in ga ne najdeš med vso kramo, ti lahko hitro popustijo živci) )
  • Heavy duty PC
  • GPS
  • CB postaja
  • UKW ročna postaja
  • 2 X visoko zmogljiva akumulatorja
  • IBS  (naprava, ki ti daje vse potrebne informacije o stanju akumulatorjev in preprečuje izgubo toka za zagon avta)
  • kompresor za zrak
  • pritrdilne točke v avtu za pritrjevanje opreme (da med poskakovanjem roba ne skače ali celo kaj prileti komu v glavo)

Druga oprema:

  • vsa oprema za reševanje vozila (gurtne toge elastične, škopci, škripci, kavlji,...)
  • zaboj z orodjem in elektro orodjem
  • nekaj rezervnih delov nujno zlo ( bolje preventiva in si doma max. pripraviš avto)
  • razni trakovi in vezice
  • podnice
  • set za vulkanizacijo pnevmatike
  • razna dodatna svetila
  • gasilni aparat
  • prva pomoč
  • oprema za dvig avta (svečna dvigalka, jack)
  • visoko zmogljivi multifuel gorilnik (narediti topel obrok v mrzlem in vetrovnem vremenu je umetnost)
  • kompresorski hladilnik  (mmmm mrzla coca cola v puščavi, mrzlo sadje in zelenjava, to je nekaj, če da človek nekaj nase)
  • kovinski zaboji ( občutljiva roba je na varnem pred udarci in pred vlago)
  • rezervoarji za vodo

Veliko je stvari, ki so še prisotne ampak lahko bi našteval ves dan. Nekatere stvari so nekateremu posamezniku povsem odveč, ker ima pač druge potrebe ali drug način potovanja.
Najina težnja je vedno ta, da greva na potovanje maksimalno pripravljena`` ker s seboj nikoli ne moreš nesti pol avta rezervnih delov`` in se opremiva z rekviziti, ki nama izboljšajo samo expedicijo. 
Simpatizirava avanturiste, kot so  Nemci, Francozi in drugi ki imajo daljšo tradicijo kot mi. Tukaj ima seveda tudi denar svojo besedo, ampak z malo znanja in truda se veliko stvari da narediti v lastni režiji in zglednim denarjem.
Marsikatera rešitev je plod najine domišljije. V projekt vključiva tudi katerega znanca, če nama ne gre od rok. Pri predelavah sva prisotna iz večih razlogov. Eden glavnih pa je ta, da spoznava avto in nekje na terenu, ki ni nikogar moraš vse narediti sam.
Tako, da tudi v garažah, ko sta na kirurški mizi Toyota in Defender  najdeva rešitev za oba avta. Lepo je biti drugačen a vseeno zelo podoben. Avto se pripravlja za vsako expedicijo posebej. Ker se najina potovanja ne ponavljajo se tudi  določena oprema v avtu doda ali odvzame.
Sama priprava se začne že kakih 3-4 mesece prej . Prvo samo v besedi in pridobivanju informacij, ko pa je destinacija jasna se začne najlepše. Priprava avta! Ta del nama veliko pomeni. Je sladica pred glavno jedjo. Predstavlja nama nek ritual, ki ga ponavadi razumejo samo moški.  Čeprav gremo na dopust, samo vožnjo smatrava za bolj resen del. Ko pa napoči čas odhoda , pa samo lep pozdrav Slovenija, pa se vidimo čez čas!!
     
                   

 


 
 

 

Zadnje objave z bloga

Off road Banja Luka, Bosna 2010

Na 4x4 off-road v Banjo Luko se je ekipa Extreme travel odpravili že tretjič. Seveda za to obstajajo razlogi, kot so dober teren, dobra družba in dobra hrana. Tudi število udeležencev se je v treh letih drastično  povečalo, kar pa jim je pri takem številu terencev, organizacija letos malo ušla iz rok.